Nigdzie w Krakowie nie znajdziecie terapii w kombinezonach, tylko u nas!
Terapię rozpoczynamy zawsze od wywiadu i dotarcia do indywidualnych potrzeb pacjenta.
Potem dobieramy odpowiedni rozmiar kombinezonu i nasza fizjoterapeutka dostosowuje go w zależności od możliwości motorycznych pacjenta i celu terapii.
Kombinezon jest bezpieczny a dzięki zwiększonemu naciskowi na stawy zwiększa się odczucie grawitacji, co stymuluje układ proprioceptywny w prawidłowych wzorcach motorycznych.
Dla kogo?
Efekty
Serdecznie polecamy! Terapia w kombinezonach to nasza specjalność!
Celem metody jest usprawnienie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców jak i dostarczenie wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów i struktur.
Terapia oparta jest na zabawie i ćwiczeniach mających na celu rozwój sprawności ruchowej dłoni dziecka, umiejętność chwytu oraz koordynację pomiędzy dłońmi, oraz naukę pisania w etapie szkolnym.
Dla kogo?
Cele terapii
Pomagamy w korekcji wad postawy oraz skoliozach.
Zajęcia prowadzone są indywidualnie, rodzic dostaje także zalecenia do realizacji w domu.
W terapii skupiamy się na ćwiczeniach rozciągających mięśnie przykurczone, nadmiernie napięte oraz wzmacniamy mięśnie osłabione.
Uczymy przyjmowania prawidłowej postawy, skupiamy się na jej utrwalaniu, oraz dążymy do zautomatyzowania w życiu codziennym.
Jest to metoda neurorozwojowa stworzona w latach 40 XXw. przez Bertę i Karla Bobath. Od tego czasu jest stosowana na całym świecie, zarówno dla dzieci i niemowląt.
Usprawnianie według koncepcji NDT-Bobath może być łatwo włączone w ich biologiczny rytm dnia a indywidualne podejście daje możliwość uwzględnienia potrzeb psychologicznych dziecka, stopnia jego sprawności, występujących zaburzeń, warunków rodzinnych i środowiskowych
Głównym celem terapii jest osiągnięcie jak najlepszej jakości ruchu. Drogą do tego jest rozwijanie kontroli głowy, tułowia i miednicy oraz aktywne utrzymywanie środka ciężkości. Dobierając ćwiczenia terapeuta uwzględnia indywidualne potrzeby i możliwości dziecka.
W czasie terapii terapeuta dostarcza prawidłowe doznania czuciowe i ruchowe.Pomoc przy wykonywaniu ruchów powinna być taka, by zapewniała maksymalny i aktywny ruch małego pacjenta, a jednocześnie nie wywoływała jego nieprawidłowych reakcji, niepokoju czy bólu.
Główne zasady usprawniania według koncepcji NDT-Bobath obejmują:
– wpływanie na napięcie mięśni poprzez obniżanie napięcia wzmożonego i podwyższanie obniżonego, co jest możliwe dzięki zastosowaniu odpowiednich technik postępowania już od pierwszych miesięcy życia,
– hamowanie nieprawidłowych odruchów oraz
– wyzwalanie ruchów w formie najbardziej jak to jest tylko możliwe zbliżonej do prawidłowych, co zostaje osiągnięte poprzez wspomaganie i prowadzenie ruchu z punktów kluczowych, czyli punktów kontroli ruchu, którymi są: głowa,obręcz barkowa , obręcz miedniczna i inne części ciała, oraz aktywne utrzymywanie środka ciężkości. Dobierając ćwiczenia terapeuta uwzględnia indywidualne potrzeby i możliwości dziecka.
– wykorzystywanie i utrwalanie zdobytych umiejętności ruchowych w codziennych cynnościach.
Metoda NDT-Bobath znajduje szerokie zastosowanie u pacjentów z:
– opóźnieniem rozwoju psychoruchowego,
– problemem asymetrii ułożeniowej,
– zaburzeniami napięcia mięśniowego
– nieharmonijnym rozwojem psychoruchowym,
– zespołami genetycznymi,
– wadami wrodzonymi i schorzeniami narządu ruchu,
– mózgowym porażeniem dziecięcym,
-uszkodzeniami spolotu barkowego
Głównym zadaniem terapii logopedycznej jest kształtowanie prawidłowej wymowy poprzez korygowanie zaburzeń.
Jednym z najczęściej pojawiających się zaburzeń u dzieci jest dyslalia.
Dyslalia polega na niewłaściwej realizacji głosek; zaliczymy tutaj seplenienie, brak wymowy m.in. głosek wargowych czy tylnojęzykowych.
Terapia logopedyczna obejmuje również stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy, usprawnianie techniki czytania i pisania a w niektórych sytuacjach nauka niewerbalnych metod porozumiewania się.
Każdą terapię zaczynamy od ćwiczeń oddechowych następnie pojawiają się ćwiczenia słuchowe, artykulacyjne i leksykalne, które mają na celu podniesienie sprawności artykulacyjnej a także właściwą realizację głosek wszystkich szeregów.
Terapii neurologopedycznej wymagają osoby z uszkodzeniem lub niedorozwojem centralnego układu nerwowego.
Zaburzenia komunikacji u dzieci najczęściej związane są z urazami okołoporodowymi oraz wady wrodzone. W wypadku tego typu terapii najistotniejsze jest, by rozpoczęta była jak najwcześniej od momentu wykrycia uszkodzenia.
Neurologopeda prowadzi terapię zaburzeń mowy o złożonej etiologii: terapię mowy w upośledzeniach, w autyzmie, uszkodzeniach ośrodkowego układu nerwowego, zespołach genetycznych.
Cele terapii neurologopedycznej
W terapii neurologopedycznej wykorzystuję
Gabinet Rehabilitacji Dzieci i Dorosłych
Ul. Sapiehy 67, 31-644 Kraków
tel. 530 44 62 82
Kraków 2019
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.